Artistes col·laboradors

Emilia Castañeda

Emilia Castañeda Martínez és una pintora espanyola. Va néixer a Madrid, però es va traslladar a Barcelona amb la seva família de petita. Va començar a formar-se el 1956 a l’acadèmia del pintor Víctor Esteban Ripaux, a l’Escola de la Llotja el 1959 i Escuela Massana el 1969. Al començament de la dècada dels 70 va concloure la seva formació i es va dedicar per complet a la pintura des de llavors.
Ha participat en nombroses exhibicions des d'aleshores.

La seva temàtica se centra en la figura nua, entre altres temes figuratius, amb un estil atmosfèric que ha estat comparat amb el de modernistes com Gustav Klimt, Anglada Camarasa i amb l'escola simbolista francesa. Treballa principalment amb pintura a l'oli, pastel i aquarel·la.

Part de la seva obra conté una forta càrrega eròtica, de manera que algunes galeries d'art s'han negat a exposar els seus quadres.

Albert Kadmon

Albert Kadmon (Lleida, 1992) és escriptor, traductor i guionista. Autor de novel·les de ficció com a Ciudad Tumba (Editorial Cerbero, 2017) o Samskara (Cazador de ratas, 2019), podem trobar alguns dels seus relats en antologies de gènere fantàstic o en revistes com Supersonic. Va col·laborar en la col·lectiva Bronwyn y el monstruo de cuatro cabezas (Sociedad Júpiter, 2019), la primera obra de bizarro ambientada a Lleida. La seva trajectòria també aborda l'assaig comparatiu, com és el cas de Panero i la Antipsiquiatría: Dolor, Magia y Locura (Antipersona 2017). Fanzinero dramàtic, col·labora amb articles en la infame Editorial Pathosformel. Com a traductor ha estat treballant en novel·les de Iain McWarburg de pròxima publicació i els seus guions de còmic estan esplèndidament il·lustrats per Ximi en el catàleg de l'Associació Bronca. Actualment resideix a la interzona de l'infern rural lleidatà.